Life Academy header-logo

Het nieuwe communiceren leren

Moet dat nou?
De politiek twittert, GGZ-instellingen bloggen, uitkerende instanties hebben hun eigen linkedin Group. Mail is echt voor niemand meer weg te denken. Over het algemeen blijken scholen de nieuwe media nog niet omarmd te hebben. En waarom zouden ze ook? Het gaat hen om de kwaliteit van onderwijs, leerresultaten, het aanbieden van interessante vormingsactiviteiten. Niet om het continue etaleren van zichzelf!
Onomkeerbaar is dat nieuwe media een belangrijke rol innemen bij ons dagelijks verkeer. In zaken doen, in samenwerkingsrelaties, in beeldvorming. Een toenemende groep ouders communiceert en laat zich informeren via het web. En daar zien zij blijkbaar voordelen in.

Misschien, maar hoe dan?
Ongetwijfeld zien veel scholen en leerkrachten de kracht van nieuwe media even goed. Maar welke doelen willen zij daarmee bereiken? Hoe geven ze daar structurele vorm aan? Wat moeten ze dan schrijven? En wie gaat dat dan doen?

Met een leuk en werkbaar plan!
In de training het nieuwe communiceren leren, gaan we in op de vraag wat de toegevoegde waarde van nieuwe media kan zijn voor scholen en leerkrachten in de afstemming met hun omgeving. Met het team stellen we communicatiedoelen vast die aantrekkelijk en haalbaar zijn. We werken uit hoe hieraan crossmediaal vormgegeven kan worden. En demonstreren de winstfactor. Natuurlijk behandelen we de techniek van de toepassingen. Maar wel in het kort, want daar is een leerling van groep 8 vast beter in onderlegd.